Zlato (oz) / USD
1 908,48
0,05 %
Jistota ve vlastních rukou
0

Walmart v historicky nejdražší akvizici koupil Jet.com

Walmart zaplatí tři miliardy dolarů v hotovosti a dalších 300 milionů svými akciemi. Získá za to internetový obchod Jet.com, který funguje teprve dva roky. Jeho zakladatel Marc Lore, který se snaží konkurovat světové jedničce Amazon.com, tak již podruhé se ziskem prodává internetový obchod. Ten první na stránkách Diapers.com, Soap.com a Wag.com od něj za 550 milionů dolarů koupil právě Amazon.

Marc Lore, zakladatel internetového obchodu Jet.com. Foto: usatoday.com
Marc Lore, zakladatel internetového obchodu Jet.com. Foto: usatoday.com

Jednání byla dlouhá, na začátku týdne jsme o nich informovali. Poradenské firmy Allen & Co. a J.P.Morgan ale Walmartu doporučily dohodu za uvedených podmínek uzavřít a tak už se čeká jen na schválení regulačního úřadu. „Hledáme způsoby jak snižovat ceny, rozšiřovat sortiment a nabízet co nejjednodušší a nejsnadnější nakupování. To po nás zákazníci chtějí,“ prohlásil po podpisu smlouvy generální ředitel společnosti Walmart Doug McMillon.

„Kombinace maloobchodních zkušeností Walmartu včetně nákupu zboží, šíře nabídky, způsobů distribuce i digitálních aktivit společně s týmem, strategií a technologií, na nichž je postaven Jet, nám umožní nabídnout zákazníkům víc,“ konstatoval Marc Lore. Podle televize CNBC bude šéf společnosti Jet.com dál hrát ve své, byť bývalé firmě, klíčovou roli. Na akvizici by měl Lore osobně vydělat asi 750 milionů dolarů.

Walmart a Jet.com budou dál fungovat pod svými dosavadními značkami. Walmart.com se zaměří na každodenní strategii nízkých cen, zatímco Jet.com bude poskytovat jiný způsob prodeje včetně odlišného sortimentu. Server Business Insider napsal, že dohoda by měla přispět ke zvýšení obratu Walmartu v internetovém prodeji, aby získal část trhu, který ovládá Amazon. „Aktuálně má Walmart v online obchodu roční obrat asi 14 miliard dolarů, Amazon 99 miliard,“ uvedl Business Insider.

Jet.com založený před dvěma lety s investicí kolem 500 milionů dolarů měl už po roce fungování dvojnásobnou tržní cenu. Údajně si Marc Lore dal za cíl zhodnotit firmu během pěti let na 40 miliard dolarů. Jet.com má obvykle ceny o 10 až 15 procent nižší než jeho konkurenti, i když to stojí marketing desítky milionů dolarů měsíčně. Společnost rovněž o polovinu snížila paušální částku na 50 dolarů ročně (Amazon 99 dolarů), což vyvolává ještě větší tlak na strukturu nákladů.

(rek)

Další z kategorie Články