Zlato (oz) / USD
1 900,90
0,70 %
Jistota ve vlastních rukou
0

Průzkum: Nákupy na internetu podle 37 procent lidí komplikuje proces platby

Nákupy na internetu podle 37 procent lidí komplikuje proces platby, ukázal průzkum společnosti Mastercard. Pro některé uživatele je úhrada objednávky v e-shopu složitá či neúměrně časově náročná. Někdy ale lidé mají jen problém zvednout se od počítače a dojít si pro kartu například do jiné místnosti v bytě. Na tiskové konferenci to dnes řekli zástupci Mastercard.

Češi loni v internetových obchodech podle dat nákupního rádce Heureka a Asociace pro elektronickou komerci utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více. Foto: iStock

Nutnost přepisovat údaje z platební karty při placení u internetového prodejce považuje za příliš časově náročnou 19 procent dotázaných. Pro 18 procent lidí je komplikací, že nemají platební kartu v okamžiku nákupu u sebe.

Češi mají rádi při platbách jednoduchá řešení, o čemž podle Barbory Tyllové z Mastercard svědčí to, že 30 procent lidí platí pomocí mobilního telefonu. Roste i počet Čechů, kteří k platbě využívají chytré hodinky, prsten nebo náramek s NFC (Near Field Communication) čipem, uvedla.

Placení na internetu má zjednodušit nová služba Click to Pay. Mastercard ji bude s vybranými partnery v ČR nyní testovat, v průběhu roku by měla začít fungovat pro veřejnost. Nové řešení podle Mastercard využívá několik úrovní zabezpečení jako je tzv. tokenizace, tedy vytvoření digitální kopie karty určené výhradně pro novou službu, a ověřování přes biometrické údaje. Bezpečnost karet v ČR je podle Miloslava Boučka z KB Smart Pay už nyní na vysoké úrovni.

Na internetu podle Tyllové nakupuje zhruba čtvrtina Čechů, uskuteční v průměru dvě objednávky měsíčně. Obrat internetových prodejců loni stoupl meziročně o 33 procent, o rok dříve to bylo o 29 procent. Vliv na vysoký zájem nemá podle Tyllové přitom pouze pandemie koronaviru, ale je to začátek dlouhodobého trendu.

Češi loni v internetových obchodech podle dat nákupního rádce Heureka a Asociace pro elektronickou komerci utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více. Počet internetových obchodů ve srovnání s předchozím rokem vzrostl o tři procenta na 50 985.

(ČTK)

Další z kategorie Magazín