Zlato (oz) / USD
1 269,28
0,05 %
Zlato (oz) / CZK
28 083,27
0,10 %
EUR / USD
1,17
0,03 %
USD / CZK
22,13
0,05 %
Zlato
Meghan, vévodkyně ze Sussexu, upřednostňuje žluté zlato

První tři měsíce roku byly podle marketingové agentury těžařů zlata World Gold Council od roku 2009 nejsilnějším prvním čtvrtletím co se týče poptávky po zlatých špercích ve Spojených státech. Prodejci říkají, že to bylo z velké části způsobeno popularitou americké herečky Meghan Markleové, která se loni v listopadu zasnoubila s britským princem Harrym a jehož si nedávno i vzala.

Od zásnub prince Harryho s Meghan Markleovou se zvýšil prodej šperků ze žlutého zlata. Foto: Shutterstock

„Od té doby jsme zaznamenali více prodejů šperků ze žlutého zlata. A posledních pár měsíců se to ještě zvedlo,“ sdělil agentuře Reuters klenotník firmy R & R v New Yorku David Borochov. Prodej šperků ze žlutého zlata se u něho letos zvýšil o 30 procent.

„Za posledních 15 let byly bílé zlato, stříbro a platina u snoubenců dominantními kovy při výběru šperků,“ uvedl klenotník. „Během posledních několika let bylo než žluté oblíbenější růžové zlato. To bylo považováno za staromódní.“ Borochov dodal, že obvykle prodával zhruba 70 až 80 procent šperků z bílého zlata a platiny a 20 až 30 procent ze žlutého a růžového zlata. Nyní očekává, že se prodej žlutého zlata ještě zvýší.

Jako lavina

„Od počátku roku jsme zaznamenali nárůst prodeje šperků ze žlutého zlata zhruba o 20 procent,“ potvrdil majitel zlatnictví Crown Jewelers v New Yorku Nerik Shimunov, který se specializuje na zakázkové klenoty pro celebrity.

Prodej zlatých šperků u Daniela Levyho v Chicagu se po zásnubách Harryho a Meghan zvýšil o 10 procent. A jak Reuters dodává, došlo k pozoruhodnému přesunu ke žlutému zlatu. Meghan a Harry totiž v listopadu prozradili britské televizi BBC, že žluté zlato má nejraději a proto i její zásnubní prsten byl z tohoto kovu.

„Nákupy osobností prodej šperků ovlivňují,“ uvedl ředitel výzkumu agentruy World Gold Council Alistair Hewitt. Už v anketě v roce 2016 se ukázalo, že 22 procent amerických žen, které si kupují šperky nebo luxusní módu, se nechává inspirovat časopisy a novinami. Dalších 11 procent uvedlo, že na jejich výběr mají celebrity určitě vliv. „Není proto překvapením, že královské svatby chování zákazníků ovlivňují, včetně výběru snubního prstenu.“

(rek)