Zlato (oz) / USD
2 337,96
0,25 %
Jistota ve vlastních rukou
0

Humbuk kolem prodeje zlata vedle rohlíků

Pokud někdo odkládal investici do zlata, zřejmě nastal příhodný čas. I když unce zlata přes noc zlevnila o čtyřicet dolarů, a navíc dolar přestal se svým posilováním, pro české klienty pokles ceny zhruba o tisícovku není sice zásadní, ale určitě příjemný. Za dnešní ceny se v Česku dalo zlato naposledy koupit na konci srpna.

Americký diskontní řetězec Costco oznámil zvýšený prodej zlata. Costco prodává jen to, co je možné sehnat levněji, což u zlata nyní platí. Ilustrační foto: iStock

Americký diskontní řetězec Costco nebývale rozvířil mediální hladinu, když oznámil zvýšený prodej zlata. Costco prodává jen to, co je možné sehnat levněji, což u zlata nyní platí. Obchod se zlatými slitky musela společnost omezit jen pro své členy, jen na internet a ještě na možnost koupit si pouze dvě unce.

Bez ohledu na cenu se tam zlato, podle CNBC, prodává jako rohlíky. Ekonomický portál cituje finančního ředitele řetězce Richarda Galantiho: „Zlaté slitky jsou velmi žádané a nevydrží dlouho, pokud jsou na skladě. Jakmile je dáme na web, jsou obvykle pryč během několika hodin, a to omezujeme prodej jen na dvě unce na jednoho člena.“

Tento výrok vyprovokoval tradiční obchodníky s drahými kovy. „Přijde mi docela zvláštní, že se zlaté slitky prodávají na místě, které se na ně nespecializuje,“ řekl deníku Daily Mail Everett Millman, specialista na drahé kovy u firmy Gainesville Coins, která, jako spousta jiných obchodníků, prodává stejné slitky jako Costco. To uvedlo na trh dvě varianty uncových slitků od Rand Refinery za 1 949 dolarů a PAMP Suisse za 1 979 dolarů.

PSALI JSME: Poroste cena zlata během recese v USA?

Jerry Jordan, konzultant společnosti Universal Coin and Bullion v Texasu, si v Daily Mail přisadil, že jeho firma prodává stejné slitky za stejnou přirážku. „Navíc nemáme žádné limity a můžeme snadno poskytnout jakékoli množství, zatímco zákazníci Costco musí každý rok zaplatit členský poplatek 60 nebo 120 dolarů.“

Úspěch řetězce Costco však Millman přisuzuje schopnosti prezentovat zlato spotřebitelům ve spojení s ekonomickou nejistotou v USA: „Vysvětlil bych si to tak, že se lidé obávají nestability bankovního systému a možnosti, že by se svět mohl dostat do recese. Kdykoli se na finančním trhu vyskytnou nějaké obavy, investoři se obracejí na zlato jako na bezpečný přístav.“

A to je podle něj důvod úspěchu prodeje zlata v marketech Costco. Schopnost prezentovat nové produkty spotřebitelům ve spojení s ekonomickou nejistotou v USA. „Prostě umějí kolem toho udělat obrovský humbuk,“ dodal Millman.

PSALI JSME: Západ ztrácí kontrolu nad cenou zlata

(rek)

Další z kategorie Zlato