Zlato (oz) / USD
1 908,13
0,07 %
Jistota ve vlastních rukou
0

Výrobce aut na vodíkový pohon Hyzon Motors jde na burzu

Americká společnost Hyzon Motors, která vyrábí nákladní auta na vodíkový pohon, se chystá vstoupit na burzu. Využije k tomu firmu specializovanou na akvizice, takzvaný SPAC. Podmínky akvizice tento start-up ohodnocují asi na 2,7 miliardy dolarů (více než 57 miliard Kč), informovala dnes agentura Reuters.

Umělecké ztvárnění nákladního vozidla s autonomním palivovým článkem HYZON. Foto: Hyzonmotors

Hyzon se tak zařadí vedle výrobců elektromobilů, kteří ke vstupu na burzu využívají právě podnik specializovaný na akvizice. Je to pro ně rychlejší a zpravidla i levnější než primární veřejná nabídka akcií (IPO). V případě Hyzonu je to společnost Decarbonization Plus Acquisition.

Na burzu se v letošním roce chystá prostřednictvím SPAC vstoupit i provozovatel dobíjecích stanic EVgo Services, stejně jako společnost Faraday Future, která vyvíjí elektromobily.

SPAC, z anglických slov Special Purpose Acquisition Companies, je prázdná firma založená jen pro účely akvizice. Vydá nejprve akcie v rámci IPO, vstoupí na burzu a pak hledá vhodný cíl k převzetí. Investoři, kteří si akcie SPAC koupí, nevědí, jaký podnik firma nakonec převezme. V posledních měsících firem SPAC přibývá rychlým tempem.

Společnost Decarbonization Plus bude převzetí Hyzonu financovat částkou 400 milionů dolarů vybranou od investorů. Peníze poskytnou i firmy, které se specializují na správu majetku, jako je BlackRock či Riverstone Energy. Transakce by měla přinést hrubý výtěžek asi 626 milionů dolarů (více než 13 miliard Kč).

Společnost Hyzon má sídlo v Rochesteru ve státě New York a založena byla v loňském roce, jako nová součást mateřské firmy Horizon Fuel Cell. Ta vznikla v roce 2003. Hyzon vyrábí nákladní a užitková vozidla s vodíkovým pohonem a nulovými emisemi. Tento sektor se těší sílícímu zájmu investorů, k němuž přispěl i loňský debut automobilky Nikola.

Technologie společnosti Hyzon v roce 2019 poháněla více než 400 vozidel. Loni firma expandovala do Evropy, ústředí a výrobní závod má v Nizozemsku.

(ČTK)

Další z kategorie Magazín