Výpočty institutu jsou založeny na konzervativním scénáři Mezinárodní agentury pro energii (IEA), který předpokládá, že podíl elektromobilů na celkové prodeji aut v Číně se do roku 2030 vyšplhá na 40 procent. V Indii a dalších rozvíjejících se zemích by měl dosáhnout 20 procent.
Náklady na dovoz ropy k pohonu průměrného automobilu jsou desetkrát vyšší než náklady na solární zařízení nutné k pohonu elektromobilu, tvrdí institut Carbon Tracker. „Je to jednoduchá volba mezi rostoucí závislostí na drahé ropě produkované cizím kartelem a domácí elektřinou z obnovitelných zdrojů, jejíž ceny s postupem času klesají,“ uvedl hlavní autor studie Kingsmill Bond.
Elektromobily jsou klíčovou součástí snah Číny snižovat emise skleníkových plynů a zlepšovat ovzduší v městském prostředí. Peking zatím nestanovil termín zákazu výroby a prodeje aut s tradičním pohonem, čínský svaz automobilových inženýrů ale v říjnu předpověděl, že podíl aut s alternativním pohonem na celkovém prodeji se do roku 2035 vyšplhá na 50 z nynějších pěti procent.
(ČTK)