Podle CDV bylo k 31. prosinci 2024 v Česku registrováno 36.364 osobních bateriových elektrických vozidel kategorie M1. Loni se tak jejich počet rozrostl přibližně o 14.000 vozů. Nejčastěji lze na českých silnicích potkat elektromobily značek Tesla, Škoda a Volkswagen. Tesle s 8642 registrovanými vozidly patří 23,7 procenta trhu s bateriovými elektrickými vozy. U Škody je to asi 5500 kusů, u Volkswagenu asi 3750.
„Důležitým faktorem růstu byl nejen trh s novými či zánovními elektromobily, které byly v loňském roce z podstatné části podpořeny záručním programem Elektromobilita Národní rozvojové banky, ale také s ojetými elektromobily. Ty jsou v evidenci ministerstva dopravy zastoupeny přibližně čtvrtinovým podílem,“ uvedl Lukáš Kadula z CDV. Doplnil, že díky sekundárnímu trhu se stává elektromobilita dostupnější pro širší spektrum zákazníků.
„Nákup ojetého elektromobilu již v řadě případů představuje často cenově velmi zajímavou alternativu. S dalším rozvojem infrastruktury dobíjecích stanic, inovacemi v oblasti bateriových technologií, a především novým cenově dostupnějším modelům jako např. Škoda Elroq, Kia EV3, Renault 5, Hyundai Inster se elektromobilita velmi pravděpodobně stane ještě atraktivnější volbou pro stále více zákazníků,“ uvedl Kadula. Připomenul, že letos se očekávají nové modely, které jsou v Česku mezi nejregistrovanějšími, a to Tesla Model Y Juniper a Škoda Enyaq.
Situace v jednotlivých krajích je rozdílná. Nejvíce elektromobilů je registrováno v Praze, a to 12.493, následuje Středočeský kraj s 5386 elektromobily, Jihomoravský kraj s 3914 a Moravskoslezský s 2648 elektromobily. Nejméně jich je registrováno v Karlovarském kraji, a to 519. Ve většině obcí s rozšířenou působností, které evidují motorová vozidla, je mezi bateriovými elektromobily nejčastěji zastoupena Tesla. Výjimku tvoří Mladá Boleslav, kde na 50 tesel připadá 693 bateriových elektromobilů Škoda.
(ČTK)