Zlato (oz) / USD
1 908,07
0,33 %
Jistota ve vlastních rukou
0

Playboy se po devíti letech vrátí na akciovou burzu

Společnost Playboy Enterprises, která vlastní stejnojmenný pánský časopis, se po devíti letech vrátí na akciovou burzu. Oznámila to včera firma. Dodala, že krok uskuteční prostřednictvím spojení se společností Mountain Crest Acquisition, s jejímiž akciemi se již obchoduje na trhu Nasdaq.

V posledních letech Playboy expandoval nad rámec mediálního podnikání a přetvořil se ve značku životního stylu. Foto: Facebook

Transakce ohodnocuje společnost Playboy Enterprises na 381 milionů dolarů (8,7 miliardy Kč), napsala agentura Reuters. Firma by podle tiskové zprávy měla v rámci transakce získat 108,5 milionu dolarů, které využije k financování svých růstových plánů.

Mountain Crest Acquisition patří mezi firmy specializované na akvizice, zkráceně SPAC, které se ukázaly jako rychlá cesta na akciový trh pro podniky, jež se chtějí vyhnout zdlouhavému procesu primární veřejné nabídky (IPO) akcií. SPAC učiní primární veřejnou nabídku akcií a takto získané peníze, případně v kombinaci s úvěrem, použije k nákupu jiné firmy. Koupené firmy tak prostřednictvím akvizice automaticky vstoupí na burzu. Investoři, kteří nakupují akcie SPAC, zpravidla předem nevědí, jakou firmu budou přes SPAC nakonec vlastnit.

S akciemi Playboye se přestalo na burze obchodovat před devíti lety, kdy je koupil za 207 milionů dolarů zakladatel časopisu Hugh Hefner se soukromou investiční firmou Rizvi Traverse.

Odbyt ale postupně dál klesal a pandemie nemoci covid-19 situaci ještě zhoršila, což firmu na začátku letošního roku donutilo přestat vydávat tištěnou verzi časopisu. Ten se začal prodávat v roce 1953 a v prvním čísle se objevila Marilyn Monroe.

Hefner, který založil Playboy v roce 1953, zemřel před třemi lety ve věku 91 let.

Logo časopisu – silueta králíka – se stalo jedním z nejznámějších na světě. V posledních letech Playboy expandoval nad rámec mediálního podnikání a přetvořil se ve značku životního stylu. Poskytl i licenci na svou značku a logo dalším zájemcům. Ve vydání z března 2016 se rozhodl vzdát nahoty, o rok později ale změnil názor.

(ČTK)

Další z kategorie Magazín