Zlato (oz) / USD
2 503,81
0,17 %
Jistota ve vlastních rukou
0

Nejčtenějším deníkem byl v pololetí Blesk s 543 000 čtenáři na vydání

Nejčtenějším deníkem byl za posledních 12 měsíců do konce pololetí Blesk s 543.000 čtenáři, což je proti předchozímu období o čtvrtletí zpět o 23.000 čtenářů méně. Následuje Mladá fronta Dnes s poklesem o 11.000 čtenářů na 357.000 čtenářů a třetí bylo Právo, které se čteností 138.000 lidí přeskočilo Sport se 134.000 čtenáři. Na pátém místě jsou se 114.000 čtenářů na vydání Lidové noviny, které přestanou na konci srpna vycházet v tištěné podobě. Vyplývá to z údajů Media projekt Unie vydavatelů prezentovaných na dnešní tiskové konferenci.

tisk novin
Nejčtenějším deníkem byl za posledních 12 měsíců do konce pololetí Blesk. Foto: iStock

Síť regionálních titulů Deník vydavatelství Vltava Labe Media měla 321.000 čtenářů, což je pokles o 6000 lidí. Nejčtenější byla mutace pro Moravskoslezský kraj s 57.000 čtenáři, následuje střední a východní Morava se 44.000 a východní Čechy se 41.000 čtenáři.

Bezplatně šířený deník Metro měl čtenost 297.000 lidí a e15 33.000 čtenářů na vydání. Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV se 636.000 čtenáři, následuje TV magazín s 558.000 čtenářů a Magazín Dnes se čteností 368.000 lidí.

Mezi inzertními sítěmi vede Mafra s 27 procenty trhu, Czech News Center obsadilo druhé místo s 23 procenty a třetí je Vltava Labe Media s podílem 22 procent.

Čtenáři tisku bylo 78 procent obyvatel České republiky ve věku 12 až 79 let. Deníky a jejich suplementy četlo 55 procent respondentů a časopisy 72 procent populace. Prodej deníků za posledních 12 měsíců dosáhl 99,18 milionu výtisků a časopisů 84,7 milionu. Spolu se suplementy a bezplatnými tituly si lidé pořídili 319 milionů výtisků.

Unie vydavatelů zavádí inovaci měření čtenosti pomocí tzv. tiskového GRP, který by měl zachytit kvalitativní aspekty čtenosti, tedy jestli uživatel čte celý titul nebo jeho část, jakou dobu čtení věnuje a zda se k titulu vrací.

(ČTK)

Další z kategorie Magazín