Zlato (oz) / USD
2 332,92
0,47 %
Jistota ve vlastních rukou
0

GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšila

Německým spotřebitelům se nečekaně vrátil optimismus. Index spotřebitelské nálady na měsíc únor se totiž vyšplhal nejvýše za uplynulých 12 měsíců, vyplývá z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnil institut GfK. Ve zlepšení nálady se odráží i dosavadní postup v řešení obchodního sporu mezi Spojenými státy a Čínou, uvedla agentura Reuters.

Německým spotřebitelům se nečekaně vrátil optimismus. Index spotřebitelské nálady se vyšplhal nejvýše za uplynulých 12 měsíců. Foto: iStock

Index nálady německých spotřebitelů na měsíc únor vystoupil na 9,9 bodu z hodnoty 9,7 bodu na leden. Hodnota z předchozího měsíce byla upravena o 0,1 bodu nahoru. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že hodnota na únor bude činit 9,6 bodu.

„První smír v obchodním sporu mezi Spojenými státy a Čínou se postaral o úlevu i v Německu,“ uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. Reagoval tak na uzavření první fáze obchodní dohody mezi USA a Čínou z poloviny tohoto měsíce. „Pozitivní start spotřebitelského klimatu v roce 2020 potvrzuje naše hodnocení, že soukromá spotřeba bude letos i nadále důležitým pilířem německé ekonomiky,“ zdůraznil.

V předchozím měsíci ovlivňovaly spotřebitelské klima ještě obavy ze záporných úrokových sazeb.

Podle Bürkla je pravděpodobné, že se letos v Německu budou rušit pracovní místa, například v automobilovém průmyslu kvůli přechodu na elektromobilitu. Důležité ale podle něj bude, v jakém se to bude dít tempu.

GfK očekává, že německá ekonomika letos vykáže růst o jedno procento. Loni se hrubý domácí produkt (HDP) zvýšil o 0,6 procenta, což bylo nejpomalejší tempo od roku 2013.

(ČTK)

Další z kategorie Magazín