Mezi nejžádanější položky letos patřily hračky značky Hot Wheels, herní konzole PlayStation 5 a chytré hodinky. Vlna slev od pátku do pondělí přinesla v USA internetové tržby 38 miliard dolarů.
Výsledek předčil prognózy. Firma Adobe Analytics původně počítala s meziročním nárůstem o 6,1 procenta. Obdobně maloobchodníci jako Walmart a Macy’s před vlnou slev, které minulý týden zahájila po čtvrtečním Dni díkuvzdání akce Black Friday, varovali s ohledem na přetrvávající inflaci před opatrným utrácením spotřebitelů.
Zákazníci narůstající měrou využívají služby odložených plateb (anglicky Buy Now, Pay Later čili BNPL), která jim umožňuje vyhnout se dodatečným poplatkům a úrokům spojeným s platbami kreditní kartou. Prostřednictvím BNPL plateb zákazníci nakoupili zboží za 940 milionů dolarů. Ve srovnání s loňským rokem je to nárůst o 42,5 procenta. Tento vývoj překonal odhad Adobe Analytics více než dvojnásobně.
(ČTK)