Zlato (oz) / USD
3 386,29
0,31 %
On-line nákup zlata
Bezpečná investice, navíc osvobozená od DPH!
0
bool(false)

Do roku 2020 se má realizovat 22 opatření na snížení byrokracie

Stát se chce v příštích letech zaměřit na snižování administrativní zátěže podnikatelů, konkrétně jde o elektronizaci veřejné správy, odstranění duplicity hlášení údajů pro statistický a finanční úřad, odstranění duplicitních hlášení o produkci a nakládání s odpady a přehodnocení projektu zřízení jednoho inkasního místa.

Administrativní zátěž a byrokracie bývají podnikateli chápány jako hlavní bariéry rozvoje podnikání. Foto: iStock

Do roku 2020 se má realizovat 22 opatření na snížení byrokracie. Uvádí to materiál ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), který ve středu projedná vláda. „Všem orgánům státní správy je doporučováno důsledně zvažovat časté novelizace právních předpisů. Studium neustále se měnících právních předpisů přináší podnikatelům značnou finanční a časovou zátěž a zejména nepředvídatelné podnikatelské prostředí,“ uvádí zpráva.

V roce 2016 se podle MPO celková administrativní zátěž v porovnání s rokem 2005 snížila o téměř 32 procent. Loni bylo z 28 plánovaných opatření na snížení byrokracie v podnikání splněno 13 a dalších pět nad rámec plánu. Například byla odstraněna povinnost podnikatelů oznamovat živnostenskému úřadu identifikační údaje členů statutárního orgánu firem a vedoucích odštěpného závodu zahraničních osob – tyto údaje si zjistí sám živnostenský úřad, který je následně zapíše do živnostenského rejstříku.

Novelou zákona o územním plánování byla zjednodušena možnost plánování, přípravy a realizace staveb, a tím byla snížena zátěž podnikatelů, uvedlo MPO. Dále byla zavedena možnost spojení územního a stavebního řízení do jednoho společného řízení s vydáváním jednoho společného povolení, a to jak u jednotlivé stavby, tak i u souboru staveb.

Podnikatelé pozitivní pohled nesdílejí.

Velká administrativní zátěž a byrokracie bývají podnikateli ve všech průzkumech jmenovány jako jedna z hlavních bariér rozvoje podnikání. Naposledy byrokratickou zátěž kritizovala Hospodářská komora letos v červnu při nominaci nové ministryně průmyslu a obchodu Marty Novákové.

„Jako ministryně by se měla zaměřit na to, jak podnikatelům ulevit od nadměrné administrativy a byrokracie. Podnikatelé mají podnikat, a ne papírovat, přičemž administrativní zátěž uvalená na bedra podnikatelů se navzdory všem slibům politiků o nápravě stále zvyšuje,“ uvedla tehdy komora.

(ČTK)

Další z kategorie Z domova

Zásady ochrany soukromí

Cookies používáme převážně k analyzování analýze návštěvnosti, toho, jaké články a témata jsou nejčastěji čtená, jakým způsobem se naši návštěvníci na webu pohybují. To nám dává přehled a data k tomu jej dále vylepšovat jak z pohledu technického, tak i obsahového. Další způsob, jakým cookies využíváme, je případné cílení internetové reklamy.

Strictly Necessary Cookies

Tyto cookies jsou nutné k chodu našeho webu. Bez nich by nefungoval například e-shop, skrze který si můžete zakoupit naše produkty.