Zlato (oz) / USD
3 366,82
0,67 %
On-line nákup zlata
Bezpečná investice, navíc osvobozená od DPH!
0
bool(false)

Průzkum: Více než čtyři pětiny českých domácností spoří

Více než čtyři pětiny českých domácností spoří. Nejčastěji, a to téměř v polovině případů, lidé uvádějí, že si každý člen rodiny střádá zvlášť. Jedno společné spoření má pětina domácností.

Na 22 procent lidí shromažďuje hotové peníze doma „ve slamníku“ nebo v pokladničkách. Foto: iStock

Na 22 procent lidí shromažďuje hotové peníze doma „ve slamníku“ nebo v pokladničkách, vyplývá z průzkumu Poštovní spořitelny, jehož se v květnu zúčastnilo 500 respondentů. Na 16 procent dotazovaných uvedlo, že nespoří.

Chuť do spoření příliš neohrozil ani covid-19. Tři čtvrtiny respondentů hodlají spořit dál ve stejné výši jako dosud. Nejvíce používaným produktem je spořicí účet, který má 61 procent osob.

Jiné finanční možnosti, jako penzijní nebo stavební spoření, využívá takřka 37 procent lidí. Na 23 procent dotazovaných ponechává volné peníze na běžném účtu a 22 procent odkládá stranou hotovost, zejména mince.

„Odkládat peníze pravidelně stranou se rozhodně vyplácí. Nejde jen o to, že si tím plníme nějaký sen nebo pořídíme nové vybavení do domácnosti, ale jsme díky tomu také lépe připraveni na nečekané události,“ uvedl výkonný ředitel segmentů skupiny ČSOB Richard Podpiera.

Domácnosti měly v bankách koncem května vklady za téměř 2,6 bilionu korun, z toho na netermínovaných účtech zhruba dva biliony korun. Před pěti lety to bylo 1,7 bilionu korun, vyplývá ze statistik České národní banky.

(ČTK)

Další z kategorie Z domova

Zásady ochrany soukromí

Cookies používáme převážně k analyzování analýze návštěvnosti, toho, jaké články a témata jsou nejčastěji čtená, jakým způsobem se naši návštěvníci na webu pohybují. To nám dává přehled a data k tomu jej dále vylepšovat jak z pohledu technického, tak i obsahového. Další způsob, jakým cookies využíváme, je případné cílení internetové reklamy.

Strictly Necessary Cookies

Tyto cookies jsou nutné k chodu našeho webu. Bez nich by nefungoval například e-shop, skrze který si můžete zakoupit naše produkty.