„Průzkum potvrdil, že Češi si povánoční nakupování sice oblíbili, ale lednové slevy nijak zásadně neovlivňují jejich nakupovací zvyklosti před Štědrým dnem,“ uvedl finanční ředitel Provident Financial Luboš Kratochvíl. To, že lidé v lednu utrácejí vlastní úspory, nemusí být podle něj důkazem nákupní horečky, ale promyšleného plánování výdajů z rodinného rozpočtu. Pokud vědí o něčem, co potřebují koupit, ale počkají na povánoční slevy, mohou výrazně ušetřit a vejít do nového roku se zdravými financemi, doplnila mluvčí firmy Kateřina Jarošová.
Zatímco v předvánočním čase lidé nakupují dárky pro své blízké, v povánočních nákupech myslí spíše sebe. Jakkoli povánoční euforie pobízí k nezřízenému utrácení, průzkum potvrdil, že Češi se v tomto směru drží spíše zpátky. V povánočních výprodejích nejčastěji (33 procent ) utratí částku do 5000 korun.
„Je celkem překvapivé, že častěji ve výprodejích nakupují muži, kteří přiznali, že v lednových výprodejích utratí více než ženy. Nejčastěji pak od 5000 do 10 000 korun,“ uvedla Jarošová,. Ani obsah lednových nákupních košíků není nijak překvapivý. Nejčastěji v nich končí oblečení a obuv (53,5 procenta), elektronika (33,1 procenta) a sportovní vybavení (18,9 procenta).
(ČTK)