Důvěra spotřebitelů se zvýšila potřetí za sebou, v březnu vzrostla proti únoru o 5,9 bodu na hodnotu 99,9 bodu. „Dosáhla nejvyšší úrovně od října 2021 a přiblížila se svému dlouhodobému průměru. Zlepšení sentimentu bylo přitom zaznamenáno téměř ve všech sledovaných oblastech,“ uvedla Veronika Ptáčková z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Ve srovnání s únorem ubylo lidí očekávajících zhoršení celkové ekonomické situace v následujících 12 měsících, výrazně více bylo v březnu lidí, kteří předpokládají zlepšení své finanční situace. „Podíl spotřebitelů, kteří se domnívají, že současná doba není vhodná k pořizování velkých nákupů, se oproti minulému měsíci téměř nezměnil,“ uvedl ČSÚ.
Indikátor důvěry podnikatelů vzrostl v březnu proti únoru o 3,1 bodu na hodnotu 93 bodů. „Březnové výsledky konjunkturálního průzkumu mezi podnikateli se nesou ve znamení meziměsíčního oživení. Očekávané mírné zlepšení poptávky a výrobní činnosti v průmyslu spolu se zlepšující se poptávkou a celkovou ekonomickou situací podniků v odvětvích obchodu a služeb byly nejvýznamnějšími faktory růstu březnové důvěry podnikatelů,“ komentoval výsledky vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ Jiří Obst.
Důvěra podnikatelů v ekonomiku se v březnu zvýšila v průmyslu o 3,7 bodu na hodnotu 88,9 bodu, v obchodě o 4,9 bodu na 93 bodů a ve vybraných službách stoupla o 3,1 bodu na 95,8 bodu. Ve stavebnictví se důvěra v meziměsíčním srovnání snížila o 4,8 bodu na 106,7 bodu.
(ČTK)