
Ceny zánovních aut vzrostly o 2,4 procenta na 648.200 Kč. Mediánová cena všech nabízených ojetých aut vzrostla loni o necelá tři procenta na 204.382 Kč. „Při detailním pohledu je vidět, že výrazně roste nabídka dvou až tříletých aut z firemních flotil. Na sekundární trh se dostávají vozy z let 2021 až 2022, kdy nastal postcovidový boom prodejů. Což je velký rozdíl oproti minulým rokům, kdy si kvůli nízké nabídce nových aut lidé i firmy déle drželi své vozy, a tím pádem se do oběhu dostávalo méně těch zánovních. Nyní je zřejmé, že se situace normalizuje,“ uvedl generální ředitel Auresu Petr Vaněček.
Průměrná měsíční nabídka zánovních automobilů na sekundárním trhu loni narostla z 15.800 na 18.700 aut. Medián ujetých kilometrů se snížil z 20.600 km na 19.900 km, stáří zůstalo na dvou letech. Průměrná doba prodeje se prodloužila o 15 dnů na 84 dní.
Nejprodávanější značkou zánovních aut zůstává v Česku Škoda s 28procentním podílem. Sedm z deseti nejprodávanějších modelů jsou škodovky, počínaje fabií na prvním místě přes druhou octavii, třetí scalu, čtvrtý kamiq, pátý karoq, šestý kodiaq až po sedmý superb. Ve značkách s velkým odstupem následuje BMW s podílem 7,7 procenta a dále Volkswagen.
(ČTK)