
Zákazníci mohou minci získat v USA s koupí právě Big Macu. Využít ji lze k získání dalšího burgeru zdarma. Šéf McDonald’s Steve Easterbrook řekl, že čtvrtek byl zvolen záměrně, protože na tento den připadá 100. výročí narození Jima Delligattiho.
V ČR byl první Big Mac prodán 20. března 1992. Tehdy řetězec otevřel první českou restauraci v pražské Vodičkově ulici. Český zákazník tehdy za Big Mac zaplatil 50 korun, průměrná hrubá mzda přitom dosahovala zhruba 5000 korun. Za čtvrtstoletí burger zdražil o 29 korun, průměrná mzda vzrostla trojnásobně.
Big Mac se stal základem pro mezinárodní ekonomický ukazatel, tzv. Big Mac Index. Index vytvořil v roce 1986 redaktor deníku The Economist Pam Woodal – šlo o jednoduchý způsob pro porovnání parity kupní síly. Rozdíly v prodejní ceně burgeru ukazují na podhodnocení nebo naopak nadhodnocení národních měn. Ve srovnání s USA byla cena Big Macu v lednu tohoto roku vyšší pouze ve Švýcarsku, Norsku a Švédsku. V České republice je v porovnání s cenami v USA asi o 28 procent levnější.
Tržby McDonald’s loni v ČR vzrostly o 13 procent. Za hamburgery a další potraviny utratili zákazníci v tuzemských 96 restauracích firmy 5,18 miliardy korun.
(ČTK)