Zlato (oz) / USD
3 388,09
0,26 %
On-line nákup zlata
Bezpečná investice, navíc osvobozená od DPH!
0
bool(false)

Čínská alternativní taxislužba Didi zvažuje vstup na burzu

Čínská alternativní taxislužba Didi Chuxing, která patří k největším firmám svého druhu na světě, zvažuje vstup na akciovou burzu. Firma by podle ekonomického listu The Wall Street Journal (WSJ) chtěla, aby jí primární emise akcií (IPO) zajistila tržní ohodnocení 70 až 80 miliard dolarů (1,5 až 1,7 bilionu Kč).

Čínská alternativní taxislužba Didi zvažuje vstup na burzu. Foto: iStock

Firma byla naposledy oceněna loni v prosinci na 56 miliard dolarů, když od investorů získala čtyři miliardy dolarů. Vstup na burzu by se podle zdrojů WSJ mohl uskutečnit už letos. Jednání jsou ale v počáteční fázi a o termínu ještě nebylo rozhodnuto.

Didi má na tom ale mimořádný zájem, protože jeden z jejích nových domácích rivalů, společnost Meituan-Dianping, má stejné úmysly. Jeho cílem je tržní hodnota kolem 60 miliard dolarů.

Didi nyní poprvé vykročila samostatně za hranice Číny. V pondělí totiž firma oznámila, že začne svou službu nabízet v Mexiku a postaví se přímo největšímu rivalovi, americké společnosti Uber. Na cizích trzích dosud spolupracovala se zahraničními partnery, letos například koupila za 600 milionů dolarů majoritní podíl v brazilském start-upu 99.

Podle svých webových stránek má Didi přes 450 milionů uživatelů a v průměru uskuteční 30 milionů jízd denně. Po celém světě spolupracuje se sedmi alternativními taxislužbami, včetně společností Lyft, Grab a Uber.

(ČTK)

Další z kategorie Světová ekonomika

Zásady ochrany soukromí

Cookies používáme převážně k analyzování analýze návštěvnosti, toho, jaké články a témata jsou nejčastěji čtená, jakým způsobem se naši návštěvníci na webu pohybují. To nám dává přehled a data k tomu jej dále vylepšovat jak z pohledu technického, tak i obsahového. Další způsob, jakým cookies využíváme, je případné cílení internetové reklamy.

Strictly Necessary Cookies

Tyto cookies jsou nutné k chodu našeho webu. Bez nich by nefungoval například e-shop, skrze který si můžete zakoupit naše produkty.