Zlato (oz) / USD
1 255,29
0,00 %
Zlato (oz) / CZK
27 436,31
0,02 %
EUR / USD
1,18
0,03 %
USD / CZK
21,86
0,02 %
Magazín
Uživatelé Twitteru už prezidentu Trumpovi tolik nefandí

Tweety, které poslední dobou zveřejnil na své osobní adrese americký prezident Donald Trump mají mnohem míň lajků (vzkazů, že se zpráva líbí) než měly v lednu. Šedesát dva procent z Trumpových tweetů vydaných v prvních padesáti dnech jeho vlády obdrželo víc než 100 tisíc lajků, během následujících 51 dnů překročilo tuto hranici, podle analýzy agentury Bloomberg, už jenom deset procent jeho tweetů.

Jedinou mediální společností, s níž Trump bez okolků spolupracuje, je konzervativní televizní síť Fox News. Reprofoto: Twitter

Podobný výsledek zaznamenal prezident Donald Trump i v počtu reakcí, nabídek či odpovědí, napsala v nedávné zprávě tisková agentura Associated Press a agentura pro design a marketing Huge. Co způsobilo tento pokles? „Může se jednat o několik faktorů. Počet souhlasů s prezidentem od jeho nastoupení do funkce může klesat. Prezidentovy tweety mohly zevšednět. A samozřejmě, nejnovější tweety možná ještě nedostaly dostatek času k akumulaci lajků, ačkoli většina z nich je obvykle odeslána krátce po zveřejnění tweetu,“ hledá vysvětlení Bloomberg.

Tento pokles příznivých reakcí ale neovlivnil schopnost prezidenta používat Twitter k šíření svých zpráv. Jakýkoli tweet od společnosti @realDonaldTrump je stále schopen roztočit obrovský zpravodajský kolotoč. Například Trumpova tweetová zpráva z 2. května, jež vyzývala k podpůrné demonstraci, sice dokázala shromáždit jen zhruba 58 tisíc lidí, ale na druhé straně vygenerovala spoustu článků v New York Times, The Washington Post, na internetových stránkách TV Fox News, Breitbart a konečně i na Bloomberg News.

Rekordní počet 393 603 lajků letos obdrželo Trumpovo vyjádření z 22. ledna k protitrumpovským demonstracím: „Mírové protesty jsou charakteristickým znakem naší demokracie. I když nesouhlasím, uznávám, že lidé mají právo vyjádřit svůj názor,“ napsal americký prezident. Nepolitickým tweetům vévodí s téměř 270 tisící lajky únorová pochvala týmu amerického fotbalu New England Patriots po vítězství ve finále NFL. To ale byla výjimka. Celkový trend oblíbenosti prezidentových Tweetů už trvale mířil dolů.

Prezident Trump dával přednost Twitteru před klasickými médii už v době své volební kampaně a pokračuje v tom i po nástupu do funkce. Jeho nechuť komunikovat s tradičními médii pramení z toho, že převážná většina z nich do poslední chvíle podporovala Trumpovu oponentku Hillary Clintonovou. A po vítězství Trumpa se netajila svým zklamáním. Jedinou mediální společností, s níž Trump bez okolků spolupracuje, je konzervativní televizní síť Fox News miliardáře Ruperta Murdocha.

(rek)